• Over DBVB
    • Portfolio
    • De betrokken methode
  • Wie zijn wij
    • CV Theo
    • CV Gera
  • Wat doen we
    • Vastgoedbeheer
    • Project- en procesmanagement
  • Waarom DBVB
  • Weetjes
  • Blog
  • Contact

  • foto: Jan van Dalen, BOEi

    foto: Jan van Dalen, BOEi

  • foto: Jan van Dalen, BOEi

Wij werken graag met u samen

in de volgende situaties

  • Exploitatie
  • Servicekosten
  • Projectmanagement
  • Beheerorganisatie
  • (Her)bestemming
  • Verhuur
  • Haalbaarheidstudies
  • Facturatie
  • U wilt een exploitatie opzetten voor uw bedrijfspand. Dit pand gebruikt u voor de huisvesting van uw eigen bedrijf of voor de verhuur aan een of meerdere huurders. Als verhuurder wilt u een aantal voorzieningen centraal aanbieden en doorbelasten aan uw huurders. Wij nemen u (een deel van) de volgende veelvoorkomende werkzaamheden uit handen:

    • realisatie controle technische (W/E) infrastructuur;
    • planning en coördinatie groot onderhoud (meerjarenonderhoudsplannen – MJOP’s), monitoren bouwkundige staat;
    • aansturing beheerder(s) en planning van kleine onderhoudswerkzaamheden;
    • controle op voldoen aan wettelijke of keuringseisen (o.a. NEN, legionella, brandpreventie);
    • opstellen van verrekening van energiekosten en/of servicekosten;
    • facturatie huurpenningen, incasso huurgelden en debiteurenbeheer;
    • aanvragen en opvolging van omgevingsvergunningen.
  • U koopt centraal energie (gas, elektra) en diensten (zoals schoonmaak) in en levert deze aan uw huurder(s). De kosten wilt u op een correcte wijze doorbelasten aan deze gebruiker(s). Wij adviseren u bij de inkoop van het gewenste voorzieningenpakket. Daarbij ontwikkelen wij voor u het bijbehorende model voor een correcte afrekening van energiekosten en/of servicekosten met uw huurder(s). Samengevat, zorgen wij voor:

    • selectie van en onderhandeling bij inkoop van diensten en services;
    • opstellen van beheer-, service- en onderhoudscontracten;
    • controle en opvolging van gemaakte afspraken;
    • in kaart brengen van een correcte en transparante kostenverdeling;
    • advies en/of inkoop van meetsystemen om een correcte kostenverdeling te borgen.
  • Uw plan is klaar. Maar nu de uitvoering nog. Deze nemen wij u graag uit handen. In de mate waarin u dat wilt. Wij zorgen voor:

    • inzet van de gewenste deskundigheid;
    • opstelling en bewaking van de planning;
    • maken van afspraken met belanghebbenden en andere betrokkenen;
    • opvolging van gemaakte afspraken.
    • periodieke terugkoppeling.

    Steeds in nauw overleg met u, zodat we samen sturen op het gewenste eindresultaat.

  • U verhuurt (één of) meerdere gebouwen. U merkt dat veel werkzaamheden zich periodiek herhalen. Wij standaardiseren en structureren de werkzaamheden voor u tot een beheerorganisatie. We zetten daarbij in op de aanwezige software (Word, Excel, Outlook), kennis en kunde, rekening houdend met de aanwezige menskracht. Als u dit wenst, adviseren wij u bij de keuze voor de inzet van branche specifieke software. Met de door ons opgezette beheerorganisatie, bent u vervolgens in staat om

    • gegevens van panden en bijbehorende contacten en contracten actueel te houden;
    • voorkomende werkzaamheden te verrichten op basis van heldere procedures, werkinstructies en sjablonen;
    • op gestandaardiseerde wijze correspondentie te voeren en eventuele klachten af te handen;
    • de gewenste branche specifieke software te implementeren.

    Desgewenst verzorgt DBVB het beheer voor u, als externe beheerorganisatie. Natuurlijk steeds in nauw overleg met u.

  • U wilt een ruimte of een pand (her)bestemmen voor een bepaald gebruik. In samenspraak met u:

    • ontwikkelen wij een bijpassend verhuurbeleid;
    • bepalen we het dienstenaanbod;
    • formuleren we de prijsstelling;
    • bepalen we de doelgroep(en) en
    • zetten we in op gerichte marketing.

    Het maakt daarbij niet uit of het gaat om bestaande of nieuwe projecten/panden. Ook verzorgen we de verdere uitwerking van:

    • de vertaalslag van ontwikkelconcept naar een (beheer);
    • werving van en onderhandeling met beoogde en bestaande huurders;
    • organisatie en coördinatie van de dienstverlening ten behoeve van de huurders.

    Bij dit alles adviseren wij u inhoudelijk m.b.t. huurrechtzaken en milieu- en ruimtelijke ordening.

  • U wilt ruimte in een gebouw (onder)verhuren aan een of meerdere huurders. U wilt de afspraken met uw huurder(s) vastleggen in een gedegen contract. Wij adviseren u hierbij en nemen u desgewenst de volgende zaken uit handen:

    • contractonderhandeling met kandidaat-huurder(s);
    • opstellen van (complexe) huurovereenkomsten, inclusief bijlagen;
    • controle en opvolging van gemaakte afspraken;
    • inhoudelijke advisering in huurrechtzaken.
  • U wilt een (leegstaand) gebouw graag een nieuwe bestemming geven, en

    • u heeft daarvoor zelf ideeën, of niet;
    • u vraagt zich af of uw idee tot een mogelijke rendabele herbestemming leidt;
    • of u vraagt zich af wat überhaupt de mogelijkheden voor herbestemming zijn.

    Wij voeren voor u een haalbaarheidsstudie uit waarin we o.a. de volgende zaken behandelen:

    • de staat van het gebouw (en de locatie) in relatie tot de mogelijke functie;
    • prognose op basis van signalering gebiedsontwikkeling (o.a. bestemmingsplannen);
    • kosten/baten-analyse van het beoogde ontwikkelconcept (exploitatie).

    U krijgt van ons een overzichtelijk rapport, dat u kunt gebruiken de verdere conceptontwikkeling en de financiering ervan.

  • U heeft een bedrijfspand dat u verhuurt aan een of meer partijen. Om uw inkomsten te waarborgen, verzorgen wij voor u het debiteurenbeheer. Wij nemen u daarbij (een deel van) de volgende werkzaamheden uit handen:

    • facturatie van de huurpenningen (maandelijks/per kwartaal/per (half) jaar);
    • verrekening van energiekosten en overige servicekosten (jaarlijks of indien gewenst);
    • indexering van de huurprijs, conform het gestelde in de huurovereenkomst;
    • incasso huurgelden, indien gewenst;
    • bewaking debiteuren, sturen van betalingsherinneringen en/of nabellen van debiteuren.

    Indien noodzakelijk geacht, wordt in overleg met u opdracht verstrekt aan het door u aangewezen incassobureau en/of kantoor van een gerechtsdeurwaarder.


Wij zetten ons netwerk in

waar dat nodig is


  • Over DBVB
  • Wie zijn wij
  • Wat doen we
    • Vastgoedbeheer
    • Project- en procesmanagement
  • Waarom DBVB
  • Weetjes
  • Blog
  • Contact